VALLEY RUNNING DAY

Powered by Runner's World

Zondag 29 september 2024

Atletiekvereniging Climax, Ede

09.30 - 16.15 uur

Zondag 29 september staat het leukste, leerzaamste en meest unieke hardloopevenement van het jaar op de agenda: ‘Valley Running Day powered by Runner’s World‘. Met vier clinics, twee presentaties, een uitgebreide lunch, en een estafette samen mét de atleten, ga je deze ervaring nooit vergeten. Naast het programma krijg je de kans om maximaal te herstellen in de recoveryzone, je kan een bezoekje brengen aan de fysiotherapeut en hoe voelt het lopen op een AlterG loopband?

Nu met gratis hardloopgoodiebag
t.w.v. 100 euro!

Het programma

Een warming-up met Diane van Es? Trainingsschema’s leren maken van Grete Koens? Alles over voeding en herstel met Maureen Koster en Bart van Nunen? Het estafettestokje overnemen van 800 meter international Ryan Clarke? Ja! Dit allemaal, en nog veel meer.

Clinic 1: Wat is een goede warming up?

Wat doe je als warming up? 'Een beetje benen zwaaien en wat heen en weer lopen', krijg je dan vaak als antwoord. Sommigen slaan de warming up zelfs helemaal over! Tóch is een warming up de grondlegger voor een succesvolle training. Daarnaast wil je natuurlijk blessures voorkomen. Tijdens deze clinic leren Diane van Es en Frank Futselaar hoe je de perfecte warming up aanpakt.

Door: Diane van Es en Frank Futselaar

Clinic 2: Leer de juiste looptechniek

Een goede looptechniek is essentieel. Hoe gebruik je je armen tijdens het lopen? Hoe zet je je voeten neer, tot waar trek je je knieën op? Dit allemaal, en meer leer je tijdens deze clinic van Jesse Fokkenrood en Bram Anderiessen. Tevens krijg je tijdens deze clinic de mogelijkheid om schoenen te testen van het merk PUMA.

Door: Bram Anderiessen en Jesse Fokkenrood

Clinic 3: Met welke krachttraining ondersteun je het hardlopen?

Is krachttraining van toegevoegde waarde bij het hardlopen? Jazeker! Goede voetspanning, sterke benen en romp. Een sterk en krachtig lichaam is heel belangrijk bij het hardlopen. Hoe je krachttraining toepast in je trainingsschema, leer je van Mahadi Abdi Ali, Samuel Chapple en Performance Trainers. En! Aan het einde van de dag ga je naar huis met een krachttrainingsschema gemaakt door topcoach Grete Koens.

Door: Mahadi Abdi Ali, Samuel Chapple en Performance Trainers

Clinic 4: Estafette training

Ryan Clarke stond dit jaar nog op de WK in Glasgow, en plaatste zich in Oslo voor de Olympische Spelen in Parijs. Van wie kan je beter leren estafette lopen dan van Ryan Clarke en Mick Wolvekamp? Aan het einde van de dag gaan we alles wat je hebt geleerd toepassen tijdens een exclusieve estafette samen met de atleten van Valley Running Team!

Door: Ryan Clarke en Mick Wolvekamp

Presentatie 1: Hoe goed ziet een trainingsschema eruit

Met jarenlange ervaring als bondscoach middellange afstand heeft Grete Koens veel gezien op atletiekbanen over de hele wereld. Nu gebruikt ze haar kennis om de atleten van het Valley Running Team te begeleiden naar olympisch niveau. In deze presentatie deelt ze alle ins en outs achter haar trainingsprogramma's. Hoe meet je lactaat, hoe test je je vorm en is het wel echt nodig om hard te trainen? Grete geeft antwoord op al je vragen en geeft praktische tips die je ook zelf kan toepassen in jouw trainingen.

Door: Grete Koens

Presentatie 2: Met welke voeding haal je het maximale uit je herstel?

Hoe gaan olympisch atleten Maureen Koster (5.000m) en Bart van Nunen (marathon) met hun voeding om? Samen met SiS en Hyperice leer je tijdens deze presentatie alle do’s en don’t s over voeding en herstel voor iedere hardloper.

Door: Maureen Koster en Bart van Nunen

Tijd voor actie, een estafette!

Durf jij het op te nemen tegen het Valley Running Team? Samen met en tegen de atleten van het Valley Running Team loop je een estafette. Wie wordt jouw team captain?

Door: iedereen die het aandurft!

And there is Valley more

Benieuwd hoe het is om op de anti-zwaartekracht loopband te staan? Of hoe je blessures het best kunt behandelen? Check wat er nog meer te wachten staat.

Bezoek de Recoveryzone

In de recoveryzone van Hyperice kan je je ideale voorbereiding treffen voor een herstel na afloop van je training. Probeer bijvoorbeeld de NormaTec luchtcompressiemassage en de Hypervolt massageguns.

Ervaar de anti-zwaartekracht loopband

Lopen op de anti-zwaartekracht loopband (AlterG) van ProCare. De anti-zwaartekracht loopband maakt gewricht ontlastend hardlopen mogelijk. 

Lopen tegen de atleten van Valley Running Team

Vergelijk je sprintsnelheid met die van de Valley Running Team atleten door de meetapparatuur van ProCare.

Blessurebehandeling

Pijntjes? Loop even langs de fysiotherapeut van Mijn Fysiopraktijk en krijg gelijk meer informatie over behandeling van blessures. En probeer de nieuwste producten van M0VE Daily Sports Care.

Wall of Valley

Al eens een EK-medaille van dichtbij gezien? Dit is je kans. In de Wall(k) of Fame van TrendyHangers zie je alle bijzondere medailles van de atleten van het Valley Running Team.

Nu met gratis goodiebag

Naast alle clinics, prestentaties en activiteiten, krijg je bij aanschaf van een ticket ook een goodiebag ter waarde van 100 euro. Dus, waar wacht je nog op? 


Let op! Ben jij trainer en heb je een trainerslicentie? Dan kan je door deelname aan Valley Running Day powered by Runner’s World drie licentiepunten op niveau 3 van de Atletiekunie behalen. Vink hiervoor ‘ja’ aan in het inschrijfformulier.

Route en adres

Atletiekvereniging Climax
Sportparkweg 20
6717 LD Ede

Parkeren

Op het terrein van Atletiekvereniging Climax is voldoende parkeergelegenheid. Het is gratis parkeren.

Openbaar vervoer

Bus: buslijn 86 stopt vlakbij Atletiekvereniging Climax, halte Bennekom, Hoekelumse Brinkweg.

Trein: reis via treinstation Ede-Wageningen en pak daar buslijn 86 richting Bennekom.

Veelgestelde vragen

Er is voldoende gratis parkeergelegenheid rondom atletiekvereniging Climax.

Jazeker! Je kunt de atletiekvereniging Climax bereiken met het openbaar vervoer. 

🚎 Bus 86 naar busstop: Bennekom, Hoekelumse Brinkweg

of

🚂 Trein naar treinstation: Ede-Wageningen

Jazeker. Heb je een trainerslicentie bij de Atletiekunie? Dan kan je door deelname aan Valley Running Day powered by Runner’s World drie licentiepunten op niveau 3 behalen. Vink hiervoor ‘ja’ aan in het inschrijfformulier.

Ja, maar het aantal kleedruimtes is beperkt. Neem wel droge en schone kleding mee zodat je je kunt omkleden. Douchen is helaas niet mogelijk.

Alle deelnemers krijgen kosteloze lunch aangeboden.  

Tijdens de Valley Running Day ben je een groot deel van de middag in beweging. Vanzelfsprekend houden de clinics ook rekening met blessures. Bestudeer het programma goed om te beslissen of je mee kunt doen. Ons van te voren mailen met je vragen mbt je blessure kan via event@valleyrunningteam.nl.

Valley Running Team
Logo